fredag 9 juli 2010

Veckorna och pendlarna susar förbi

Hej, här är jag äntligen – den lågfrekvente bloggaren. Jag vet ej varför mitt bloggande liksom stannat av. För det har verkligen funnits saker att visa och att skriva om. Jag får skylla på att jag har varit och känner mig lite trött.

Härom dagen var jag i alla fall ner till storstan. Efter en god natt i en av SJ:s sovvagnar så styrde jag kosan mot Syres Stockholmskontor på Söder. Under min morgonpromenad drabbades jag ganska omgående av en längtan tillbaka till denna härliga sommarstad. Vid Slussen fick jag verkligen vara noga med att hålla mig på fotgängarnas ytor. För jävlar vilken strid ström cykelpendlare som kom susade förbi. Och alla typer av pendlare fanns där – från den äldre finklädde herren med omatchande hjälm till vältrimmade Lance Armstrong look-a-likes med den senaste, lättaste och dyraste utrustningen.

Sen fanns det även en och annan Inlinesfantast. Jag valde att fånga en sån på bild.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mange, att du bloggar mindre nu är säkert vanligt på sommaren, du hittar tillbaka till hösten när kylan och mörkret kryper inpå oss igen! Jag förstår verkligen din längtan tillbaka till Stockholm, vi ska ner några dagar på semester snart, då kommer man att vara fast, ffa är ju vädret betydligt bättre än här...jaja det är väl bara att knega på. Ha d/
Annelie de S